Kuution takaluukku
Joulukuussa takaluukku alkoi hieman kolista. Luukku oli koripelteihin nähden linjassa ja stopparit ehjänä paikoillaan, eli vika paikallistui lukkoon - tai tarkemmin sen vastakappaleeseen. Alaluukun peitelistasta 6 ruuvia irti ja vastakappaleen sai näkyviin.
Vastakappale on kiinni pitkulaisista rei'istään kahdella torxilla. Kuten kuvasta näkyy oli joku ilmeisesti yrittänyt sitä joskus säätää vaivautumatta tuota yllä mainittua lista irroittamaan.
Parin millin säätö ja luukusta tuli timmi.
Yhtenä tyyppivikana näistä alaluukun kannatinvaijerit joutuu korroosion syömäksi, tässä yksilössä nuo osoittautui hyväksi ja luukun päällä onkin mukana istua vaikka hiihtoreissulla monoja vaihtaessa.
Manuaalinen takaluukku on nopea käyttää - en ole sähköluukkujen fani - mutta tässä, kuten melko lailla kaikissa käytettynä hankkimissani autoissa muutenkin, luukku rojahti kiinni turhan reippaasti. Kaasujouset ei montaa euroa kustanna ja vaihtamiseenhan menee ehkä minuutti, joten vaihdoin ne ja käyttömukavuus oli palautettu uutta vastaavalle tasolle.
Rangen hattuhylly oli kadonnut vuosien varrella. Nuo monesti nypätään pois, jolloin esimerkiksi ostoskassit saa heitettyä suoraan yläluukusta sisään. Halusin kuitenkin hattuhyllyn paikoilleen saada, koska se vaimentaa hieman melua ja kuuluu nyt vaan siellä olla.
Gentlemen of Salvageen tuli sopivasti oikeanvärinen ehjä hattuhylly tarjolle, kohtuu kovaan hintaan, varsinkin kun ei voinut luottaa onko se oikeasti ehjä. Tuli kuitenkin tilattua ja pienellä putsauksella se osoittautui ihan hyväksi ja viimeistelee tavaratilan asianmukaisesti.
Hyllyn päällä on hyvä säilytyspaikka viltille, jonka alle voisi kääriytyä mikäli talvikelissä sattuisi tien päälle joskus jäämään.
Kommentit
Lähetä kommentti