Mujusen auto
Malli: Audi S8 (D2)
Vuosimalli: 2001
Km-lukema: 345 000km
Moottori: 4172 cm3 V8 DOHC 40v; 360hv @7000rpm; 430Nm @3400rpm
Vaihteisto:
ZF 5hp24a
Vetotapa:
4WD
Huippunopeus:
250km/h (rajoitettu)
Kiihtyvyys:
0-100km/h: 6,4s
Kiihtyvyys
0-1000m: 26,4s loppunopeus 205km/h
Kulutus:
Kaupunki 20,8l/100km, maantie 9,7l/100km, yhdistetty 13,7l/100km
C02 päästöt: 329 g/km
Varusteita:
- Automaatti-
ilmastointi
- Audi Navigation plus + CD- vaihtaja
- Penkinlämmittimet x4
-
Ajotietokone
- Säädettävä
tihkukytkin
- Xenon
valot
- Kaukosäädettävä keskuslukitus
- Sportti
penkit nahka muistipaikoin
- 4 x sähkölasit
- Sähkösäädettävät peilit
- 8 x Airbag
-
Tuplalasit
-
Lohkolämmitin
- Huoltokirja
- 20” vanteet uusilla kesärenkailla
Audi
A8 on Audin alumiinikorinen
edustusauto, joka esiteltiin suurelle yleisölle Geneven autonäyttelyssä vuonna 1994. A8:n edeltäjä
oli edustusmalli Audi V8. A8:n suunnittelussa pyrittiin uusiin ratkaisuihin
kilpailijoihin nähden, näin syntyi täysin uusi, erikoinen alumiini-korirakenne
(Audi Space Frame eli ASF) joka on jopa 40% kevyempi ja jäykempi kuin
perinteinen rauta-pelti yhdistelmä. Audi oli aikaisemmin vuonna 1991 kokeillut
alumiini-korin soveltamista ainakin prototyyppi Audi Avus Quattroon. A8:t ovat
olleet erittäin kalliita valmistaa, osittain erikoisen korirakenteen takia ja
loputtomien varusteiden ansiosta. Audi A8:sta on myös urheilullisempi
malli Audi
S8 joka on terästetty mm. isommilla jarruilla, alustasarjalla,
hiilikuitu-somisteilla, tehokkaammalla moottorilla jne
A8 D2
-mallia rekisteröitiin Suomessa seuraavasti (tämä pitänee sisällään myös S8:t):
Viimeisin huolto 18.7.2014:
- Jakoremmi, vesipumppu, moniurahihna, kampiakselin hihnapyörä, ylätukivarret,
jäähdytin, tulpat, öljyt + suodatin, jäähdytysnesteet +
paisuntasäiliö.
- Katsastettu xx.xx.2024
Mainosvideoita:
Kommentit
Lähetä kommentti