Mujusen auto




Malli: Audi S8 (D2) 

Vuosimalli: 2001

Km-lukema: 345 000km


Moottori: 4172 cm3 V8 DOHC 40v; 360hv @7000rpm; 430Nm @3400rpm

Vaihteisto: ZF 5hp24a

Vetotapa: 4WD

Huippunopeus: 250km/h (rajoitettu)

Kiihtyvyys: 0-100km/h: 6,4s

Kiihtyvyys 0-1000m: 26,4s loppunopeus 205km/h

Kulutus: Kaupunki 20,8l/100km, maantie 9,7l/100km, yhdistetty 13,7l/100km

C02 päästöt: 329 g/km

Varusteita:

- Automaatti- ilmastointi
- Audi Navigation plus + CD- vaihtaja
- Penkinlämmittimet x4

- Ajotietokone

- Säädettävä tihkukytkin

- Xenon valot
- Kaukosäädettävä keskuslukitus

- Sportti penkit nahka muistipaikoin
- 4 x sähkölasit
- Sähkösäädettävät peilit
- 8 x Airbag

- Tuplalasit

- Lohkolämmitin
- Huoltokirja
- 20” vanteet uusilla kesärenkailla

Audi A8 on Audin alumiinikorinen edustusauto, joka esiteltiin suurelle yleisölle Geneven autonäyttelyssä vuonna 1994. A8:n edeltäjä oli edustusmalli Audi V8. A8:n suunnittelussa pyrittiin uusiin ratkaisuihin kilpailijoihin nähden, näin syntyi täysin uusi, erikoinen alumiini-korirakenne (Audi Space Frame eli ASF) joka on jopa 40% kevyempi ja jäykempi kuin perinteinen rauta-pelti yhdistelmä. Audi oli aikaisemmin vuonna 1991 kokeillut alumiini-korin soveltamista ainakin prototyyppi Audi Avus Quattroon. A8:t ovat olleet erittäin kalliita valmistaa, osittain erikoisen korirakenteen takia ja loputtomien varusteiden ansiosta. Audi A8:sta on myös urheilullisempi malli Audi S8 joka on terästetty mm. isommilla jarruilla, alustasarjalla, hiilikuitu-somisteilla, tehokkaammalla moottorilla jne

 

A8 D2 -mallia rekisteröitiin Suomessa seuraavasti (tämä pitänee sisällään myös S8:t):





Viimeisin huolto 18.7.2014:


- Jakoremmi, vesipumppu, moniurahihna, kampiakselin hihnapyörä, ylätukivarret, jäähdytin, tulpat, öljyt + suodatin, jäähdytysnesteet + paisuntasäiliö.

- Katsastettu xx.xx.2024







Mainosvideoita:












Kommentit

Suositut tekstit